Lieshout heeft er een nieuw en uniek initiatief bij. Brouwgilde Lieshout, een vereniging speciaal voor hobbybrouwers en bierfanaten die zich willen verdiepen in de kunst van het brouwen, het ontwikkelen van nieuwe smaken en het vieren van biercultuur in het dorp.
Ons gilde beschikt over een professionele brouwinstallatie. We hebben in het proeflokaal een tapinstallatie om zelf onze bieren te proeven tijdens de clubavonden. Het drinken van speciaal bier is een belevenis: ruiken, proeven, beoordelen, vergelijken en bovenal: genieten. Zeker als je meegebrouwen hebt!
Elk jaar doen wij mee aan het speciaal-bierfestival Beerwood (zomer- en wintereditie) en Glow Lieshout.
Onze leden komen uit Lieshout en omgeving. Naast een aantal brouwers en aspirant brouwers zijn veel leden liefhebbers van bier en het verenigingsleven. In ons proeflokaal vinden tijdens de ledenavonden meerdere activiteiten plaats, zoals bijvoorbeeld kaarten en hitster. Wil je eens vrijblijvend aansluiten op een ledenavond of langskomen op een brouwdag, vul dan het contactformulier in, zodat we je kunnen verwelkomen.
Tijdens de brouwdagen werken we in kleine enthousiaste teams. Van water, gerst en hop maken wij de wort, voegen de gist toe en dan is het wachten. Na enkele weken vullen we het bier af in kleine vaten ten behoeve van ons proeflokaal.
We werken samen aan unieke brouwrecepturen en experimenteren met nieuwe smaken en stijlen. Tijdens proefavonden analyseren en verfijnen wij brouwrecepten.
We houden workshops en sessies met experts om te leren over ingrediƫnten, technieken en bierstijlen. We bezoeken brouwerijen, lezingen en evenementen waarin bier centraal staat.
Draag bij aan de biercultuur van Lieshout. Samen brouwen we een nieuwe traditie!
Iedereen is welkom. Om samen te brainstormen over wat dit dorp nodig heeft aan levendigheid en activiteiten. En met name op het dorpsplein, de Heuvel, daar komen jong en oud samen om te verbinden.
Onder het genot van een eigen vers brouwsel, kunnen we genieten...om zo weer vooruit te kijken naar een nieuw idee, of juist nog een biertje...!